Month: January 2014

Am not ready yet

Don’t expect too much. Don’t hope too high. Don’t rely on so hard but stand on toughly.

And do remember, there’s something stronger than our own desire, Allah’s fate. It may take years to actually understand it, but accepting it, is not a choice, it is an option.

Husnuzon dengan Allah, setiap yang terjadi pasti ada hikmah. Think positive my darling self. You know yourself.

This is just so soon. And then, it’s a very long way to go.

 

Human can only plan, but Allah will decide. He knows everything, that we may not.

.. and Allah will not test His slaves beyond what he or she can bear.

.. and Allah knows the best for His slaves, trust Him, rely on Him, have faith in Him. InsyaAllah, He will bring you to the path that is far better than what you’ve imagined.


Mental

Bosan.

Bila bosan, mula lah nak menjurumuskan diri dalam pemikiran yang berat. Terlalu banyak berfikir kadang-kadang memakan diri. Mau gila kalau hari-hari otak giat macam ni.

Kita sebenarnya takut dengan benda yang kita tak tahu. Berdebar dalam hal ni boleh jadi lain macam sebenarnya. I’m scared of the uncertainties – of the unknowns. Yeah, I think a lot. But this is me. Sometimes, really I just do not want to think too much. Like, right now.

Kesimpulan yang ingin disimpulkan disini ialah – Aku cuma tak suka bila otak aku aktif berfikir macam-macam sangat. Dan motif terwujudnya entry ni pun sebenarnya nak hilangkan bosan. Hahaha. Rilex ah jangan nak serious sangat.

Calling for all the positive aura within distance. Please come to me. Fuhh. Life should be good. Tenang-tenang aja yuk!

 


Re-schedule

Yay final exam dah habis yayy yayyyy yayyyyyyyy!!!!!!!!

\O/ <– (buat gaya ombak)

Alhamdulillah. Semester keempat dapat diharungi dengan jayanya segala liku-liku dan penderitaan yang hampir-hampir memakan diri sendiri. Konklusi yang dapat dibuat untuk semester kali ini ialah ; semester yang sangat miserable dari segi masa dan waktunya.

Dalam proses mengubah suai balik kehidupan yang diulit rasa imsomnia yang menebal. Ada beberapa ‘misi waktu cuti’ yang perlu dilaksanakan. Salah satunya adalah misi merajinkan diri untuk mengupdate blog. Semoga berjaya !

End of semester 4. 2 more semesters to go. Wiwiwiwiwi.

Happy Holiday Yuolz !